pvc

کاربرد ورق pvc چیست ؟

کاربرد ورق pvc چیست ؟

کاربرد ورق pvc چیست ؟

ورق های پی وی سی یکی از پر کاربردترین ورق ها در صنعت ساختمان سازی می باشد ؛ این ورق ها ها با توجه به نامشان از جنس pvc هستند , مواد پلیمری فشرده شده که از مقاومت بالا برخوردار بوده و خاصیت ضد آبی دارند در این ورق ها هر چه میزان فشردگی بیشتر باشد کیفیت ان نیز بیشتر است از مهم ترین ویژگی های آن می توان به قابلیت شکل پذیری با ابزار , انعطاف پذیری بالا , عایق صوتی , سرمایشی و گرمایشی و ضد میکروب و حشرات بودن اشاره کرد همین ویژگی ها باعث شده که کاربرد ورق PVC در صنعت بسیار زیاد باشد. آرمین پی وی سی ارائه کننده طرح های روز روکش pvc  با انواع ورق های روکش ممبران در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما بمانید با  :

  • کاربرد ورق PVC چیست ؟
  • بررسی مزایا و معایب ورق پی وی سی
  • قیمت ورق پی وی سی در سال 1402
کاربرد ورق pvc چیست ؟

کاربرد ورق PVC چیست ؟

کف پوش وینیل :

از موارد استفاده و کاربرد ورق pvc , تولید کف پوش وینیل است , کف پوش پی وی سی یا وینیل از مقاوم ترین گزینه ها برای ساختمان های مسکونی , سرویس های بهداشتی , کف بیمارستان ها و.. محسوب می شود این سازه با توجه به قابلیت چاپ طرح های مختلف بر روی لایه بیرونی و نیز قیمت مناسب تر نسبت به دیگر کف پوش ها بسیار مورد استقابل است , کف پوش وینیل دارای سه لایه است لایه UV سطح را محافظت می کند , لایه دوم موجب مقاومت پوشش وی وی سی می شود و لایه سوم طرح روی آن چاپ می شود .

پوسته تزئینی :

به کمک فناوری چاپ  , ورق های تزئینی pvc با طرح ای مختلف اعم از چوب , الگوی مرمر و چرم به چاپ می رسند از این پوست های تزئینی می توان بر لایه بیرونی کابینت ها , میزها و مبلمان  استفاده نمود .

کاغذ دیواری :

از دیگر کاربرد ورق pvc , ساخت کاغذ دیواری است , کاغذ دیواری ساخته شده از این ورق در برابر آب مقاوم بوده که قابل شست و شو هستند و با توجه به گرماژ دارای قیمت های مختلفی است همچنین تنوع رنگ و طرح بالایی دارند می توان ازآنها در منازل مسکونی , اداری , اتاق کارمندان , بیمارستان ها , مهد کودک ها , مدارس و..استفاده نمود , این محصولات در مدل های داماسک , ساده , راه راه و.. موجود هستند .

کابینت سازی :

یکی از موارد استفاده از ورق های پی وی سی تولید کابینت آشپزخانه است برخی از تولید کنندگان کابینت به دلیل ضد آب و ضد حرارت بودن از ورق پی وی سی برای ساخت کابینت و بدنه سینک ظرفشویی استفاده می کنند , ابعاد استاندارد ورق های روکش دار برابر کابینت 244 در 122 است و مدل خام آن در ابعاد 366 در 183 تولید می شود ضخامت ورق های پی وی سی از 3 تا 20 میلیمتر است .

گرانول پی وی سی چیست  ؟

رول پرده پی وی سی :

رول پرده پی وی سی شفاف از پلی اتیلن به عنوان مواد اولیه ساخته می شود می توان از آن در محیط های مختلف برای فراهم کردن درهای سریع و انعطاف پذیر رو کاری استفاده نمود با شفافیت خوب می تواند از هدر رفت هوای سرد و گرم جلوگیری کرده و از نفوذ گردو غبار و اشعه ماورای بنفش نیز جلوگیری کند این محصول می تواند مصرف سیستم تهویه مطبوع را به طور قابل توجهی نجات داده آلودگی صوتی را کاهش و انتقال صدا ر سرکوب کند از این محصول در هتل ها , کارخانه های مواد غذایی , کارخانه های دارویی , مکان های مختلف دافع حشرات و.. استفاده کرد .

کاربرد ورق پی وی سی در پزشکی :

کاربردهای محبوب ورق پی وی سی در بخش بخش های پزشکی و بهداشتی شامل , کیسه های زهکش ادرار , بند مچ پزشکی , بسته های یخ , شیت های تخت خواب و روبالشی قابل دور انداختن , پرده تقسیم کننده , ماسک صورت , سپرهای محافظ و.. است .

کاربردهای ورق پی وی سی در صنایع بسیار زیاد تر از آنچه در این مقاله ذکر شده است می باشد از دیگر موارد استفاده از این ورق ها می توان به ساخت کمد , میز و دیگر وسایل دکوراتیو , پارتیشن , سقف کاذب , ساخت قفسه , ساخت نیمکت های پارک و فضاسازی شهر , صنعت کشتی سازی و… استفاده کرد .

بررسی مزایا و معایب ورق پی وی سی

  • سطحی صاف و سخت دارند .
  • مقاوم در برابر حشرات و موریانه
  • مقاوم در برابر نم و رطوبت
  • مقاوم در برابر ضربه
  • شکل پذیری مطلوب
  • قابلیت چاپ و منبت کاری
  • سازگاری با محیط زیست
  • عدم اشتعال پذیری
  • تنوع رنگی محدود
  • نیاز به دستگاه های پیچیده برای اجرای طرح ها و مدل های مختلف
  • انتخاب آنها مناسب برای کابینت مدرن بوده و برای سبک کلاسیک و سنتی سازگار نیست .

قیمت ورق پی وی سی در سال 1402

بهترین برندهای ورق پی وی سی برند ANG , پاندا , احسان کار , صالح چوب و.. است ورق های ضد آب پی وی سی معمولا در ابعاد 244*122 و 280*122 و در ضخامت های 3 تا 20 میلیمتر در بازار موجود می باشند قیمت این ورق ها در سال 1402 با توجه به برند تولید کننده , ضخامت و ابعاد متفاوت می باشد .

خرید روکش پی وی سی ممبران  و چسب درجه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *